Hol fogunk lakni?

2012.04.19. 18:13

Hiába minden igyekezet, csak nincs nyugalom a lakásnézés körül, folytatódik a hercehurca, a negyven megnézett lakás után kiválogattunk újabb húszat. Nincs időm se az irodalomra, se a doktorimra, de igyekszem a lehető legtöbb programot belesűríteni a napjaimba. Részt vettem egy lenyűgöző idegenvezetésen a zsidónegyedben, ahol utcaszobrokat szponzoráltam, két felolvasáson is részt vettem, mindkettő nagyon színvonalas és humoros volt, és szeretnék én is olyan fesztelenül, választékosan, jóízűen előadni és beszélgetni, mint Szappanos Gábor és László Noémi. Jártam négy órán át a Terror Házában, ahol megborzongtam a múlttól, és a Budapest100 rendezvény keretein belül százéves házakat látogattam, bejutottam magánlakásokba (a Belgrád rakparti nagyon megtetszett), a Kúriába (az elnök dolgozószobájába is), színházakba, pl. a Katona József Színház öltözőjébe is, az Ernst Múzeumba, majd a Szépírók Társasága hétvégi rendezvényébe is belekóstoltam.

Rolik Ádám képe az Ernst Múzeumban

 

Folyton rohanok, pedig napok óta írni szeretnék, de kutyafuttában nem lehet alkotni. Megint átvedlettem titkárnővé, rendszerezetten jegyzem fel a helyszíneket, árakat, négyzetmétereket, és olyan fontos infókat, hogy a nap mely szakában, melyik utcasarkon éppen melyik ingatlanossal találkozom. Szóval nem habos torta jelenleg az életem...

Az Ernst Múzeummal szembeni ház

Megismerkedtünk újabb ingatlanosokkal, újabb sztorikkal, például hogy más ingatlaniroda munkatársai jelentkeznek be potenciális vevőként, hogy kitapogassák a lakás árát, adottságait stb.
A sok lótás-futás lényege, hogy ismét megtaláltuk azt a lakást, ahol el tudnánk képzelni az életünket. A pezsgő zsidónegyedben, a tulajdoni lap tehermentes, a kilátás lehengerlő, a körfolyosó végeláthatatlan háztetőkre néz, a lakás felújított, cirkófűtéses, kémény bélelve, bár mi lepusztultat kerestünk, hogy saját ízlésünk alapján alakítsuk ki, de nagyon szerethető és akár azonnal beköltözhető.

Amikor gondolatban már berendeztük, kiderült, hogy az albérlők is megvennék, jobb áron. Megértem a tulajdonosokat, hogy mellettük döntenek, mivel nem fogadták el még a mi ajánlatunkat. Én sem sokat gondolkodnék egy pármillióval jobb ajánlaton, amennyiben nem született írásos megállapodás.

Hát újra előszedtük az esélyes lakásokat, mérlegeltünk, morfondíroztunk, és beleképzeltük magunkat a nappaliba, hogyan lépnénk ki a lépcsőházból az utcára, milyen fényes lenne a konyhánk. Meghánytuk-vetettük a lakások előnyeit és hátrányait, bár döntéseink során a hangulat jelentette a legnyomósabb érvet, és újabb lakások megnézését is egyeztettük időközben. Gondolatban felújítottunk, falat bontottunk, parkettát cseréltünk, és a nappalikat csinosítgattuk, amikor telefonált az első lakásunk ügyvédnője, hogy vegyük meg a lakást. Egy hónap elteltével, amikor már bepereltük őket, hogy fizessék vissza a foglalót, erre fel eladnák nekünk, írjuk alá a szerződést. Bizonyára megijedtek, mert akkor a foglalónkon kívül a perköltségeket is állniuk kellene, és a perelés alatt, ami egy évig is eltarthat, nem (vagy nehezen) adhatják el a lakást. Persze az ügyvédnő megemlítette, nem emelnénk-e az összegen, miközben a mi ügyvédi költségeinket növelték, a mérgelődésről nem is beszélve. Inkább minket illetne meg kedvezmény!

Játékgyár - Játékáruház

Most tényleg tanácstalan vagyok, mert rossz szájízzel gondolok arra a lakásra a sok hercehurca miatt, viszont nem kellene alkudoznunk, és jó áron juthatnánk egy elképzeléseink szerint alakítható lakáshoz.

Barátnőm azt javasolja, tegyem azt, amit a szívem diktál. Melyikben laknék szívesen. Hát ez az! Folyton át kell programoznom az agyam és a szívem, mert mindben elképzeltem már magam.

Alig várom, hogy megoldódjon minden, hogy túl legyek doktori védésen, lakásvásárláson és felszabaduljanak a gondolataim, és csak alkossak, alkossak, alkossak, és végre alaposan kidolgozzam a vázlatosan kialakított különleges idegenvezetésem…

A bejegyzés trackback címe:

https://penzestimi-kalandozasai.blog.hu/api/trackback/id/tr234461540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása