Virágos szülinap

2015.02.06. 19:51

Január végén a férjem észrevett két hajtást a virágunkon. Az újvári lakásunkból hoztuk át, és a nevét sem tudtam. Vastag szárú növény volt, kukoricalevelekkel. Utánanéztem, és kiderült, hogy egzotikus szobanövény, a neve pálmaliliom, yucca - jukka, és a virágja ehető. A képeken számos válfaja feltűnt, vadon növő, méreteiben, arányaiban különböző növények. Szabadon növő társaival is találkoztam. Ezt a példányt, vagy egy korábbit egykor apukám vette anyukámnak, és már akkor is méretes volt, szállításkor a csúcsa kilógott autónk ablakán. Aztán egyre nagyobbra nőtt, egyre több hajtást gyökereztettünk és dugtunk a földbe, szaporítottuk, ajándékoztuk, de senkinél sem nőtt olyan nagyra, mint nálunk. Újvári lakásunk tájolása kiváló volt, a nappaliban reggeltől koradélutánig sütötte a nap, és pesti lakásunkban a konyha hasonló jellemzőkkel bír, így hamar megszokta a költözést. Hogy gazdái elvesztését hogyan dolgozta fel, azt nem tudom, de nagynénim szerint a gyerekzsivaj jót tesz neki.

dsc_1440.jpg

Egyszer apu levágta az egyik hajtást, vízbe tette és kigyökereztette. Azt mondta, a levágott hajtás helyén már nem fog kinőni újabb. Én az ellenkezőjét állítottam. Fogadtunk, a fogadásunkat papírra vetettük, aláírtuk. Talán megtalálnám valamelyik könyvben.

Én nyertem. De sosem kaptam meg a nyereményem.

A két elágazó tő végéből kinövő hajtások egyre nagyobbak lettek, egy sor bimbó jelent meg rajtuk, és azt hittük, ez már a virágzás fázisa.

dsc_1170.jpg

De február negyedikén kellemes illat lengte be a lakást. A férjem kérdezi este, mi ez az illat. Én sem tudom, feleltem. Mostam. Más mosószert vagy öblítőt használtál? Nem, csak folteltávolítót tettem hozzá. Talán a vezetékekből jön. Olyan balzsamszerű. Nem, ez máshonnan jön. A két gyönyörű virág illatozott. Amikor elsuhantunk mellettük, még jobban megütötte orrunkat az illat.

dsc_1388.jpg

Február ötödikére nyíltak ki.

Február hatodikára kezdtek elvirágozni. Néhány fehér szirom világosszürkére váltott.

Felfoghatatlan, milyen ajándékot kaptam szülinapomra a szüleimtől.

Másoknak is ez jutott a virágzásról az eszébe.

Aznap fényben és illatban úszott az egész lakás.

dsc_1207.jpg

(Szülinapi köszöntés)

dsc_1201.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://penzestimi-kalandozasai.blog.hu/api/trackback/id/tr237147603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása