Vasárnap órákig láthatatlan filmeket néztem. Már Prágából is vágyakoztam sokszor Budapestre, hogy láthatatlan filmeket nézzek, meg Bukarestből is, meg mindenhonnan, amikor meg Pesten voltam, nem néztem se láthatatlan, se egyéb filmeket. Na de most vasárnap végre eljutottam a Téli kertembe, és órákig néztem meg hallgattam. Fekete-fehér rövidfilmeket. Csak kép és zene. Világos és sötét, fekete, fehér és szürke. Dokumentumszerű és lírai. Mindegy mit mondanak, csak annyit látok, jól érzi-e magát a szereplő. És annyit érzek, megmozdít-e bennem valamit a látvány. A szertefoszló felhők, a hullámzó óceán, a szél kavarta falevelek, remegő jégcseppek, kavargó hó. Tudomány, természet, költészet.

És persze körítés, Sőrés Zsolttól, az amerikai avantgárdról, filmamatőrökről, filmszerelmesekről, filmcsinálókról, akik nem tartották magukat filmművészeknek.

A korai amerikai avantgárd film 1894-1941. A mechanizált szem – technikai és formai kísérletek. Láthatatlan filmek klubja.

A hollywoodi sikerfilmek mellett léteztek egyéb kísérletek is, amelyek nem jutottak el Európába. Akkor még nem volt cenzúra, se formai, se tematikai megkötések, a filmhosszat illetően sem…

Ma pedig Ottlik-maraton, hosszantartó felolvasás a Petőfi Irodalmi Múzeumban, ahol – részben idézem – Ottlik Iskola a határon című korszakalkotó regényét olvasták fel a magyar irodalmi, színházi és művészeti élet kiválóságai, diákok, magánemberek Ottlik Géza 100. születésnapján. Mindazok, akik szeretik Ottlik Géza műveit, különösképpen ezt a regényét. Hat-nyolc percenként cserélődtünk, felvétel is készült a médiatár gyűjteményébe.

Nem is értem, miért dobog ilyenkor hevesebben a szívem, ha szerepelni kell. Vagy csak a szöveg hat így rám. Én is hallgattam, engem is hallgattak, előadók és érdeklődők. Szeretem, ha az emberek közösen alkotnak valami szépet.

Este pedig női torna, ahol olyan testrészeket emlegetnek, és olyanokra kell figyelni, amelyek sosem jutnának az eszembe. Gyűrűsizmok, záróizmok, gát, combtő, húgycső. Szorít, lazít, szorít, enged, szorít, kitárulkozik. Nyit, zár, nyit, zár, megtart, elenged.

A hot jóga bérletemet is ki kéne váltanom.

A bejegyzés trackback címe:

https://penzestimi-kalandozasai.blog.hu/api/trackback/id/tr284497997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása