Brasov, Kronstadt vagy Brassó – mindhárom néven emlegették a történelem folyamán, sőt a Sztálinváros név is rátapadt egy röpke évtizedre. A Fekete templomba, Románia vagy talán egész Délkelet- Európa legnagyobb gótikus templomába minden látogatónak érdemes betérnie,…

Románul Sighishoara, német nevén Schaessburg valóban lenyűgöző, mesés hely. Éjjel érkeztünk meg a városba, és bármikor kapható lennék egy újabb kiruccanásra. A város fényei megvilágították a macskaköves Vártér szórakozóhelyeit és csinos házait. Még éjszaka megnéztük…

Ma a nagyszebeni kiruccanásunkra emlékszem vissza - bár a párom ma járt ott, én csak nyáron kirándultam kétszer ebbe a lenyűgöző városba, amely 2007-ben elnyerte az Európa Kulturális Fővárosa címet, akárcsak Luxemburg, ahonnan a nagyszebeni szászok is származnak.Hangulatos…

A Sala Palatuluiban, amit magyarra Palotacsarnoknak fordíthatnánk, tegnap Nouvelle Vague koncerten vettünk részt. A csarnok, amely koncerteknek és konferenciáknak is helyet biztosít, az Athenaeum közelében, a Román Nemzeti Művészeti Múzeum mögött épült meg a…

A hétvégét végre együtt töltöttük, és kirándultunk egyet a napfényes őszben. Sinaiára, a Prahova völgyébe ruccantunk ki, ami csak 120 kilométerre fekszik a fővárostól, és a felautókáztunk az egyik hegy tetejére, 1450 méter magasba, ahol szálloda is épült, és nyáron már…