12. nap.Ma a hírös-nevezetös, orrfacsaró és lármás fókarezervátum vár, egyes források szerint Dél-Afrika, mások szerint a világ legnagyobb fókakolóniája. A költési időszakban, novemberben és decemberben kétszázezer fóka nyüzsög egymás hegyén-hátán a rezervátumban. Majd…

Swakopmund Museum

2010.10.24. 12:12

11. napÚgy döntöttünk, visszaveszünk a tempóból; ma nem utazunk, nem halmozzuk a programokat, csak sétálunk és nézelődünk. A mai nap legjelentősebb eseménye egy múzeumlátogatás lett, annak ellenére, hogy útikönyvünk szerint a múzeumok vasárnap zárva vannak. Még…

10. napAz információs iroda előtt egy olasz párral bepattanunk a terepjáróba, az iroda vezetője – fehér namíbiai pasas – pedig a kormány mögé ül, és irány a homokdűnék! Idővel kiderül, hogy az elődei még az 1700-as években jöttek ki a mai Hollandia és…

9. napLétezik egy olyan növény, amit pozsgásnak hívnak, de én eddig csak a pirospozsgás arc megnevezésből ismertem ezt a szót. A pozsgás állítólag azt jelenti, hogy szárazságtűrő, vagyis nem vízigényes. Ezek a sivatagi vagy félsivatagi területen élő szukkulensek a vizet…

Sesriemből Walvis Baybe

2010.10.20. 20:33

8. nap.A korhadt, kidőlt fatörzsön egér futkároz. Sátrunk cipzárja mellett is rágott egy lyukat. Pont ez hiányzott! Szóltam a portán az állapotokról, hogy a 6-os számú kempinghelyen egér él a fa odvában vagy gyökerei közt. Nem igazán tudtak mit kezdeni a közlésemmel.…

Sossusvlei és Deadvlei

2010.10.20. 16:14

7. napFél nyolckor kitápászkodom a sátorból, és lefényképezem a kőkerítéssel körülvett zöld sátrakat. Általában egész busznyi ember alszik egy-egy sátorhelyen, néhányan pedig az autók tetejére szerelt sátorban. Férjem is kidugja a fejét, amikor visszaérek, és…

Lüderitzből Sossusvleibe

2010.10.20. 14:31

6. nap Reggel iskolatáskás gyerekek futnak a szemközti iskolába, zajongásukra ébredek. Mivel a szállón van hűtő, toaster és egyebek, és tegnap bevásároltunk, sajtos-szalámis pirítóst készítek, és örömmel konstatálom, hogy végre teli hassal indulok a napnak. Az út egy…

Lüderitz és Kolmanskop

2010.10.18. 17:21

5. napReggel nyolcra a kikötőben kell lennünk, szállásadónk megrendelte a hajókirándulást 300 NAD/fő áron. Időben ébredünk, de kaját nem sikerült vennünk, így éhesen indulunk a szeles tengerre, vitorlással. Felhős az idő, és a három réteg ruha is kevésnek bizonyul. Csak…

4. napÉjjel a szél és a sátorra pergő homokszemek neszére aludtam el, és egyszer huhogás ütötte meg a fülem. Férjem azonnal elaludt, de bosszúsan azzal kelt, hogy Nem szeretem a nomád életet. Éjjel lehűlt a levegő, akár tegnap este. Ha egy terepjáró tetején hordozható…

3. napMa Keetmanshoop környékét fedezzük fel, és első alkalommal térünk le földútra. Szóval porosodik a kocsi, kezdődnek a kalandok! A Tegezfa erdő (Kokerboom v. Quiver Forest) bejáratánál ufo-szerű házak és karbantartott kemping fogad. 100 NAD-ba kerül két személynek a…